لینک های روزانه
بیوگرافی
مدیرعامل سابق مؤسسه خانه کتاب، مدیر مؤسسه بیاض (اطلاع رسانی و پژوهش در عرصه متون کهن) و مدیر بخش اطلاع‌رسانی، پژوهشگر و کتابشناس مرکز احیاء نسخ خطی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در قم بوده است.
وی دو دهه فعالیت در حوزه کتاب پژوهی و کتابشناسی و داوری جشنواره های کتاب را در کارنامه فرهنگی خود دارد.تحصیلات حوزوی در حوزه های علمیه اصفهان و قم در سطوح مقدمات، سطوح و خارج فقه است.
هچنین داوری هفتمین دوره حامیان نسخ خطی مجلس در سال 85 داوری کتاب سال ایران – بخش نسخ خطی – سال 1392 داوری کتاب فصل – بخش نسخ خطی و کلیات – سال 1393 داوری کتاب سال ایران بخش نسخ خطی و کلیات در سال 1393 درکارنامه کاری اوست.

از جمله تالیفات وی می توان به کتاب های زیر اشاره کرد:
1. کتابنامه حضرت عباس. قم: دلیل ما، 202ص.، رقعی، 1389ش.
2. فهرست کتاب‌های چاپ سنگی مرکز تحقیقات حوزه علمیه اصفهان. اصفهان: مرکز تحقیقات رایانه‌ای حوزه علمیه اصفهان، 595ص.، 1390ش.
3. پژوهش نامه صحیفه سجادیه (1). قم: دلیل ما، 197ص.، 1390ش.
4. تاریخ چاپ سنگی اصفهان. تهران: کتابخانه، موزه و مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی، 855ص.، 1390ش.
5. فهرست کتابهای چاپ سنگی ترکی کتابخانه دیجیتال بیاض. قم: نشر عطف، 264ص.، وزیری، 1392ش.
6. چاووشی‌نامه. قم:‌ نشر عطف، 32ص.، جیبی، 1392ش.
7. شرح مختصری بر چاپ سنگی. قم: نشر عطف، 84ص.، خشتی، 1392ش.
8. رساله جهادیه. قم: نشر عطف، 116ص.، وزیری، 1393ش.
9. پژوهشنامه خط کوفی. قم: نشر عطف، 116ص.، خشتی، 1393ش.
10. بیاض (فهرستگان کتاب‌های چاپ سنگی منتشره در دنیا). تهران: کتابخانه، موزه و مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی، 6 جلد، 1392ش. (در دست انتشار)
11. کتابشناسی ترجمه‌های متون حدیثی شیعه. قم: مؤسسه دارالحدیث، 1392ش. (در دست انتشار)
12. فهرست کتاب‌های چاپ سنگی کتابخانه مسجد اعظم قم. قم: کتابخانه آیت الله بروجردی، 3ج.، 1392ش. (در دست انتشار)

همچنین آثار تصحیح شده توسط مجید جلیسه عبارتند از :
1. الرساله الفاطمیه. مجموعه مقالات کنگره بزرگداشت شخصیت حضرت فاطمه معصومه علیها السلام و مکانت فرهنگی قم. صص. 145-181، 1384ش.
2. تبییان اللغه در لغت قرآن و صحیفه. میرزا محمدعلی مدرسی چهاردهی نجفی. میراث حدیث شیعه دفتر پانزدهم. صص. 81- 196، 1385ش.
3. معرفه السلوک در سیر و سلوک. ملامحمد جعفر بن محمدطاهر کرباسی. دفتر اخلاق و معرفت. 129-144، 1386ش.
4. الفهرست (کتابشناسی آثار ملاحبیب الله کاشانی). میراث حوزه علمیه اصفهان. صص. 569-581، 1388ش.
5. المعربات فی القرآن و الحدیث. میراث حدیث شیعه دفتر بیست و یکم، صص. 583-653، 1388ش.
6. کتابچه مدارس اصفهان. میراث حوزه علمیه اصفهان. 1389ش.

طراحی دوره نشست‌های علمی:
مجید جلیسه در کارنامه فعالیت های حوزه کتابی خود چندین دوره نشست‌های علمی را طراحی کرده است که عبارتند از :
1. نشست فهرست‌نویسی کتاب‌های چاپ سنگی. تهران: خانه کتاب،‌ آذر 1391ش.
2. نقد و بررسی فهرست نسخه‌های خطی عربی کتابخانه وزارت امور خارجه ایران. تهران، غرفه دیدار 25 دوره نمایشگاه کتاب تهران، اردیبهشت 1391ش.
3. نقد و بررسی فهرست نسخه‌های خطی ایران (فنخا). تهران، خانه کتاب، اسفند، 1391ش.
4. تاریخ و تکنیک چاپ سنگی. کتابخانه ملک، تابستان 1393
5. فهرست نگاری کتب چاپ سنگی. کتابخانه ملک، پاییز 1393
همچنین از جمله دیگر سوابق فرهنگی می توان به موارد زیر اشاره کرد:
• مدرس دروس حوزوی سطح یک در حوزه علمیه اصفهان (1378-1380 )
• مدیر بخش اطلاع‌رسانی مرکز احیاء میراث اسلامی در قم (1381-1383)
• پژوهشگر و کتابشناس مرکز احیاء نسخ خطی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در قم (1382-1384)
• پژوهشگر کتابخانه محقق طباطبایی در قم (1382-1385)
• مدیر اجرائی کنگره بین‌المللی علامه شرف‌الدین (1384)
• سردبیر ویژه‌نامه شرافت دین 3 شماره (1384)
• سردبیر ویژه‌نامه کتابخانه دیجیتال نسخ خطی پیام بهارستان (1385)
• مشاور علمی ویژه‌نامه کتب چاپ سنگی مجله کتاب ماه کلیات (1389)
• مدیر مؤسسه بیاض (اطلاع رسانی و پژوهش در عرصه متون کهن (1384 )
• سردبیر مجله فصلنامه نقد کتاب میراث (1393)
آمار بازدید
بازدیدکنندگان تا کنون : ۶۴٫۱۶۲ نفر
بازدیدکنندگان امروز : ۰ نفر
تعداد یادداشت ها : ۳۸
بازدید از این یادداشت : ۱۹۲

پر بازدیدترین یادداشت ها :
<p class="MsoNormal" dir="rtl" style="MARGIN: 0in 0.5in 0pt 0in; DIRECTION: rtl; TEXT-INDENT: -0.25in; unicode-bidi: embed; TEXT-ALIGN: justify; mso-list: l1 level1 lfo2; tab-stops: list .5in"><span style="FONT-SIZE: 10pt; FONT-FAMILY: Wingdings; mso-bidi-language: FA; mso-fareast-font-family: Wingdings; mso-bidi-font-family: Wingdings"><span style="mso-list: Ignore"></span></span><span dir="rtl"><span lang="FA" style="FONT-SIZE: 10pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-language: FA"></span></span></p><p /><p class="MsoNormal" dir="rtl" style="MARGIN: 0in 0in 0pt; DIRECTION: rtl; TEXT-INDENT: 0.5in; unicode-bidi: embed; TEXT-ALIGN: justify"><span lang="FA" style="FONT-SIZE: 10pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-language: FA">وقتی منابع لازم برای نوشتن و تحقیق کردن فراهم باشد ، از سرعتی که در کار ايجاد می شود می توان لذتی وافر برد ، اصلا يادم نمی رود که زمانی که مشغول به نوشتن مقاله ای در احوال و آثار محمد بن احمد بن محمد ميدانی بودم برای شناسایی آثار این دانشمند نیشابوری مجبور شدم یکدوره ی کامل فهرستهای مختلف را جستجو کنم تازه این در کنار بررسی های فراوان در کتب تراجم و تاریخ و کتابشناسیی بود که برای شناسایی عناوین آثار نیشابوری باید انجام می دادم . </span></p><p /><p class="MsoNormal" dir="rtl" style="MARGIN: 0in 0in 0pt; DIRECTION: rtl; TEXT-INDENT: 0.5in; unicode-bidi: embed; TEXT-ALIGN: justify"><span lang="FA" style="FONT-SIZE: 10pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-language: FA">امروز برای شناسایی چند عنوان تفسیر به راحتی به سایت <span style="COLOR: #ff6600"><a href="http://www.qurancomplex.org/"><span style="COLOR: #ff6600; TEXT-DECORATION: none; text-underline: none">مجمع الملک فهد للطباعة المصحف الشریف</span></a></span> و بخش فهرست مصنفات التفسير رفتم و با<span style="mso-spacerun: yes">  </span>تایپ کردن عناوین کتابها و یا اسامی مؤلفین اطلاعات ذي قيمتی از نسخه های مد نظرم بدست آوردم<span style="mso-spacerun: yes">  </span>، اطلاعاتی که اگر خود می خواستم با مطالعه ی کتابها به آنها دست بیابم شاید ساعتها و روزها از من وقت صرف می نمود . </span></p><p /><p class="MsoNormal" dir="rtl" style="MARGIN: 0in 0in 0pt; DIRECTION: rtl; TEXT-INDENT: 0.5in; unicode-bidi: embed; TEXT-ALIGN: justify"><span lang="FA" style="FONT-SIZE: 10pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-language: FA">در این سایت يک فهرستگان نسبتا جامع از کتب تألیفی با موضوع تفسیر با چند ویژگی خاص در وجود دارد <span style="mso-spacerun: yes"> </span>. </span></p><p /><p class="MsoNormal" dir="rtl" style="MARGIN: 0in 0in 0pt; DIRECTION: rtl; TEXT-INDENT: 0.5in; unicode-bidi: embed; TEXT-ALIGN: justify"><i><span lang="FA" style="FONT-SIZE: 10pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-language: FA">اول</span></i><span lang="FA" style="FONT-SIZE: 10pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-language: FA"> مستند سازی نام مؤلف <i>دوم</i> استفاده از منابع جدید و قدیم همراه با ارجاعات لازم ، <i>سوم</i> اطلاعات کتابشناسی مفيد و البته تحليلی از باب نمونه می توان به اطلاعاتی که در مورد کتاب <b><span style="COLOR: #ff6600">" الکشف والبيان "</span></b> در اين سايت داده شده است اشاره نمود . </span></p><p /><p class="MsoNormal" dir="rtl" style="MARGIN: 0in 0in 0pt; DIRECTION: rtl; TEXT-INDENT: 0.5in; unicode-bidi: embed; TEXT-ALIGN: justify"><span lang="FA" style="FONT-SIZE: 10pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-language: FA">در مورد این کتاب باید بگویم که پنج کتاب با این نام در موضوع تفسیر شناسایی نمودم <span style="mso-spacerun: yes"> </span>اولی کتاب <b><i>الکشف والبيان عن تفسير القرآن</i></b> نوشته ی ثعلبی و دیگری<span style="mso-spacerun: yes">  </span><b><i>الکشف والبيان عن ماءات القرآن</i></b> نوشته ی احمد بن علي الهمداني متوفی قرن چهارم <span style="mso-spacerun: yes"> </span>می باشد .<a style="mso-footnote-id: ftn1" href="#_ftn1" name="_ftnref1"><span class="MsoFootnoteReference"><span dir="ltr" style="mso-special-character: footnote"><span class="MsoFootnoteReference"><span style="FONT-SIZE: 10pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-language: FA; mso-fareast-font-family: 'Times New Roman'; mso-ansi-language: EN-US; mso-fareast-language: EN-US">[1]</span></span></span></span></a></span></p><p /><p class="MsoNormal" dir="rtl" style="MARGIN: 0in 0in 0pt; DIRECTION: rtl; TEXT-INDENT: 0.5in; unicode-bidi: embed; TEXT-ALIGN: justify"><span lang="FA" style="FONT-SIZE: 10pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-language: FA">کتاب دیگر با همین عنوان <b><i>الکشف والبيان في تفسير القرآن</i></b> نوشته ی نصر بن علي بن محمد الشيرازي معروف به ابن أبي مريم ( زنده در 565 ق ) است<span style="mso-spacerun: yes">  </span>. <a style="mso-footnote-id: ftn2" href="#_ftn2" name="_ftnref2"><span class="MsoFootnoteReference"><span dir="ltr" style="mso-special-character: footnote"><span class="MsoFootnoteReference"><span style="FONT-SIZE: 10pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-language: FA; mso-fareast-font-family: 'Times New Roman'; mso-ansi-language: EN-US; mso-fareast-language: EN-US">[2]</span></span></span></span></a></span></p><p /><p class="MsoNormal" dir="rtl" style="MARGIN: 0in 0in 0pt; DIRECTION: rtl; TEXT-INDENT: 0.5in; unicode-bidi: embed; TEXT-ALIGN: justify"><span lang="FA" style="FONT-SIZE: 10pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-language: FA">کتاب ديگر نسخه ای که مرحوم عبدالعزیز با همین عنوان در کتابخانه بایزید عمومی ترکیه گزارش داده و نویسنده ی آنرا محمد بن احمد الغزولي نام برده و تاریخ فراغت از تألیف را سال 733 قمری ياد نموده است .</span></p><p /><p class="MsoNormal" dir="rtl" style="MARGIN: 0in 0in 0pt; DIRECTION: rtl; TEXT-INDENT: 0.5in; unicode-bidi: embed; TEXT-ALIGN: justify"><span lang="FA" style="FONT-SIZE: 10pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-language: FA">و ديگر کتابی که در معجم الشامل به احمد بن محمد متوفی 859 قمری نسبت داده اند و اینک گزارشی که<span style="mso-spacerun: yes">  </span>در این سايت در مورد کتاب الکشف والبيان ثعلبی آمده است را ببينید : </span></p><p /><p class="MsoNormal" dir="rtl" style="MARGIN: 0in 0in 0pt; DIRECTION: rtl; TEXT-INDENT: 0.5in; unicode-bidi: embed; TEXT-ALIGN: justify"><span lang="FA" style="FONT-SIZE: 10pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-language: FA"></span><p /><div align="center"><table class="MsoNormalTable" dir="rtl" style="BORDER-RIGHT: #e8f0e8 1.5pt solid; BORDER-TOP: #e8f0e8 1.5pt solid; BORDER-LEFT: #e8f0e8 1.5pt solid; WIDTH: 75%; BORDER-BOTTOM: #e8f0e8 1.5pt solid; mso-cellspacing: 0in; mso-padding-alt: 0in 0in 0in 0in; mso-table-dir: bidi" cellspacing="0" cellpadding="0" width="75%" border="1"><tbody><tr style="mso-yfti-irow: 0; mso-yfti-firstrow: yes"><td style="BORDER-RIGHT: #e8f0e8 1pt inset; PADDING-RIGHT: 0in; BORDER-TOP: #e8f0e8 1pt inset; PADDING-LEFT: 0in; PADDING-BOTTOM: 0in; BORDER-LEFT: #e8f0e8 1pt inset; PADDING-TOP: 0in; BORDER-BOTTOM: #e8f0e8 1pt inset; BACKGROUND-COLOR: transparent; mso-border-alt: inset #E8F0E8 .75pt"><div align="center"><table class="MsoNormalTable" dir="rtl" style="BORDER-RIGHT: white 2.25pt solid; BORDER-TOP: white 2.25pt solid; BORDER-LEFT: white 2.25pt solid; WIDTH: 100%; BORDER-BOTTOM: white 2.25pt solid; mso-cellspacing: 0in; mso-padding-alt: 0in 0in 0in 0in; mso-table-dir: bidi" cellspacing="0" cellpadding="0" width="100%" border="1"><tbody><tr style="mso-yfti-irow: 0; mso-yfti-firstrow: yes; mso-yfti-lastrow: yes"><td style="BORDER-RIGHT: white 1pt inset; PADDING-RIGHT: 0in; BORDER-TOP: white 1pt inset; PADDING-LEFT: 0in; PADDING-BOTTOM: 0in; BORDER-LEFT: white 1pt inset; WIDTH: 17%; PADDING-TOP: 0in; BORDER-BOTTOM: white 1pt inset; BACKGROUND-COLOR: transparent; mso-border-alt: inset white .75pt" valign="top" width="17%"><p class="MsoNormal" dir="rtl" style="MARGIN: 0in 0in 0pt; DIRECTION: rtl; unicode-bidi: embed; TEXT-ALIGN: justify"><b><span lang="AR-SA" style="FONT-SIZE: 10pt; FONT-FAMILY: Tahoma">العنوان</span></b><b><span dir="ltr" style="FONT-SIZE: 10pt; FONT-FAMILY: Tahoma"></span></b></p><p /></td><td style="BORDER-RIGHT: white 1pt inset; PADDING-RIGHT: 0in; BORDER-TOP: white 1pt inset; PADDING-LEFT: 0in; PADDING-BOTTOM: 0in; BORDER-LEFT: white 1pt inset; PADDING-TOP: 0in; BORDER-BOTTOM: white 1pt inset; BACKGROUND-COLOR: transparent; mso-border-alt: inset white .75pt"><p class="MsoNormal" dir="rtl" style="MARGIN: 0in 0in 0pt; DIRECTION: rtl; unicode-bidi: embed; TEXT-ALIGN: justify"><span lang="AR-SA" style="FONT-SIZE: 10pt; FONT-FAMILY: Tahoma">الكشف والبيان عن تفسير القرآن .</span><span dir="ltr" style="FONT-SIZE: 10pt; FONT-FAMILY: Tahoma"></span></p><p /></td></tr></tbody></table></div><p class="MsoNormal" dir="rtl" style="MARGIN: 0in 0in 0pt; DIRECTION: rtl; unicode-bidi: embed; TEXT-ALIGN: justify"><span dir="ltr" style="FONT-SIZE: 10pt; FONT-FAMILY: Tahoma"></span></p><p /></td></tr><tr style="mso-yfti-irow: 1"><td style="BORDER-RIGHT: #e8f0e8 1pt inset; PADDING-RIGHT: 0in; BORDER-TOP: #e8f0e8 1pt inset; PADDING-LEFT: 0in; PADDING-BOTTOM: 0in; BORDER-LEFT: #e8f0e8 1pt inset; PADDING-TOP: 0in; BORDER-BOTTOM: #e8f0e8 1pt inset; BACKGROUND-COLOR: transparent; mso-border-alt: inset #E8F0E8 .75pt"><div align="center"><table class="MsoNormalTable" dir="rtl" style="BACKGROUND: #e5e9db; WIDTH: 100%; mso-cellspacing: 0in; mso-padding-alt: 0in 0in 0in 0in; mso-table-dir: bidi" cellspacing="0" cellpadding="0" width="100%" border="0"><tbody><tr style="mso-yfti-irow: 0; mso-yfti-firstrow: yes; mso-yfti-lastrow: yes"><td style="BORDER-RIGHT: #ece9d8; PADDING-RIGHT: 0in; BORDER-TOP: #ece9d8; PADDING-LEFT: 0in; PADDING-BOTTOM: 0in; BORDER-LEFT: #ece9d8; WIDTH: 17%; PADDING-TOP: 0in; BORDER-BOTTOM: #ece9d8; BACKGROUND-COLOR: transparent" valign="top" width="17%"><p class="MsoNormal" dir="rtl" style="MARGIN: 0in 0in 0pt; DIRECTION: rtl; unicode-bidi: embed; TEXT-ALIGN: justify"><b><span lang="AR-SA" style="FONT-SIZE: 10pt; FONT-FAMILY: Tahoma">اسم المؤلف</span></b><b><span dir="ltr" style="FONT-SIZE: 10pt; FONT-FAMILY: Tahoma"></span></b></p><p /></td><td style="BORDER-RIGHT: #ece9d8; PADDING-RIGHT: 0in; BORDER-TOP: #ece9d8; PADDING-LEFT: 0in; PADDING-BOTTOM: 0in; BORDER-LEFT: #ece9d8; PADDING-TOP: 0in; BORDER-BOTTOM: #ece9d8; BACKGROUND-COLOR: transparent"><p class="MsoNormal" dir="rtl" style="MARGIN: 0in 0in 0pt; DIRECTION: rtl; unicode-bidi: embed; TEXT-ALIGN: justify"><span lang="AR-SA" style="FONT-SIZE: 10pt; FONT-FAMILY: Tahoma">الثعلبي: أحمد بن محمد بن إبراهيم، أبو إسحاق الشافعي (؟ - 427ه‍(.</span><span dir="ltr" style="FONT-SIZE: 10pt; FONT-FAMILY: Tahoma"></span></p><p /></td></tr></tbody></table></div><p class="MsoNormal" dir="rtl" style="MARGIN: 0in 0in 0pt; DIRECTION: rtl; unicode-bidi: embed; TEXT-ALIGN: justify"><span dir="ltr" style="FONT-SIZE: 10pt; FONT-FAMILY: Tahoma"></span></p><p /></td></tr><tr style="mso-yfti-irow: 2"><td style="BORDER-RIGHT: #e8f0e8 1pt inset; PADDING-RIGHT: 0in; BORDER-TOP: #e8f0e8 1pt inset; PADDING-LEFT: 0in; PADDING-BOTTOM: 0in; BORDER-LEFT: #e8f0e8 1pt inset; PADDING-TOP: 0in; BORDER-BOTTOM: #e8f0e8 1pt inset; BACKGROUND-COLOR: transparent; mso-border-alt: inset #E8F0E8 .75pt"><div align="center"><table class="MsoNormalTable" dir="rtl" style="BACKGROUND: #e5e9db; WIDTH: 100%; mso-cellspacing: 0in; mso-padding-alt: 0in 0in 0in 0in; mso-table-dir: bidi" cellspacing="0" cellpadding="0" width="100%" border="0"><tbody><tr style="mso-yfti-irow: 0; mso-yfti-firstrow: yes; mso-yfti-lastrow: yes"><td style="BORDER-RIGHT: #ece9d8; PADDING-RIGHT: 0in; BORDER-TOP: #ece9d8; PADDING-LEFT: 0in; PADDING-BOTTOM: 0in; BORDER-LEFT: #ece9d8; WIDTH: 17%; PADDING-TOP: 0in; BORDER-BOTTOM: #ece9d8; BACKGROUND-COLOR: transparent" valign="top" width="17%"><p class="MsoNormal" dir="rtl" style="MARGIN: 0in 0in 0pt; DIRECTION: rtl; unicode-bidi: embed; TEXT-ALIGN: justify"><b><span lang="AR-SA" style="FONT-SIZE: 10pt; FONT-FAMILY: Tahoma">بيانات الكتاب</span></b><b><span dir="ltr" style="FONT-SIZE: 10pt; FONT-FAMILY: Tahoma"></span></b></p><p /></td><td style="BORDER-RIGHT: #ece9d8; PADDING-RIGHT: 0in; BORDER-TOP: #ece9d8; PADDING-LEFT: 0in; PADDING-BOTTOM: 0in; BORDER-LEFT: #ece9d8; PADDING-TOP: 0in; BORDER-BOTTOM: #ece9d8; BACKGROUND-COLOR: transparent"><p class="MsoNormal" dir="rtl" style="MARGIN: 0in 0in 0pt; DIRECTION: rtl; unicode-bidi: embed; TEXT-ALIGN: justify"><span lang="AR-SA" style="FONT-SIZE: 10pt; FONT-FAMILY: Tahoma">مخطوط ، ، فسر القرآن بالمأثور ، واكتفى بذكر أسانيده في مقدمة الكتاب ، ولم يتحر الصحة فيما نقل عن السلف ، وأكثر من ذكر الإسرائيليات المنكرة ، والروايات الموضوعة في فضائل سور القرآن سورة سورة ، من غير تنبيه عليها .</span><span dir="ltr" style="FONT-SIZE: 10pt; FONT-FAMILY: Tahoma"></span></p><p /></td></tr></tbody></table></div><p class="MsoNormal" dir="rtl" style="MARGIN: 0in 0in 0pt; DIRECTION: rtl; unicode-bidi: embed; TEXT-ALIGN: justify"><span dir="ltr" style="FONT-SIZE: 10pt; FONT-FAMILY: Tahoma"></span></p><p /></td></tr><tr style="mso-yfti-irow: 3"><td style="BORDER-RIGHT: #e8f0e8 1pt inset; PADDING-RIGHT: 0in; BORDER-TOP: #e8f0e8 1pt inset; PADDING-LEFT: 0in; PADDING-BOTTOM: 0in; BORDER-LEFT: #e8f0e8 1pt inset; PADDING-TOP: 0in; BORDER-BOTTOM: #e8f0e8 1pt inset; BACKGROUND-COLOR: transparent; mso-border-alt: inset #E8F0E8 .75pt"><div align="center"><table class="MsoNormalTable" dir="rtl" style="BACKGROUND: #e5e9db; WIDTH: 100%; mso-cellspacing: 0in; mso-padding-alt: 0in 0in 0in 0in; mso-table-dir: bidi" cellspacing="0" cellpadding="0" width="100%" border="0"><tbody><tr style="mso-yfti-irow: 0; mso-yfti-firstrow: yes; mso-yfti-lastrow: yes"><td style="BORDER-RIGHT: #ece9d8; PADDING-RIGHT: 0in; BORDER-TOP: #ece9d8; PADDING-LEFT: 0in; PADDING-BOTTOM: 0in; BORDER-LEFT: #ece9d8; WIDTH: 17%; PADDING-TOP: 0in; BORDER-BOTTOM: #ece9d8; BACKGROUND-COLOR: transparent" valign="top" width="17%"><p class="MsoNormal" dir="rtl" style="MARGIN: 0in 0in 0pt; DIRECTION: rtl; unicode-bidi: embed; TEXT-ALIGN: justify"><b><span lang="AR-SA" style="FONT-SIZE: 10pt; FONT-FAMILY: Tahoma">المصادر</span></b><b><span dir="ltr" style="FONT-SIZE: 10pt; FONT-FAMILY: Tahoma"></span></b></p><p /></td><td style="BORDER-RIGHT: #ece9d8; PADDING-RIGHT: 0in; BORDER-TOP: #ece9d8; PADDING-LEFT: 0in; PADDING-BOTTOM: 0in; BORDER-LEFT: #ece9d8; PADDING-TOP: 0in; BORDER-BOTTOM: #ece9d8; BACKGROUND-COLOR: transparent"><p class="MsoNormal" dir="rtl" style="MARGIN: 0in 0in 0pt; DIRECTION: rtl; unicode-bidi: embed; TEXT-ALIGN: justify"><span lang="AR-SA" style="FONT-SIZE: 10pt; FONT-FAMILY: Tahoma">الغنية للقاضي عياض 143 ،  فهرسة ابن خير 53 ،  إنباه الرواة 1/155 ،  سير أعلام النبلاء 17/436 ، البرهان في علوم القرآن للزركشي 1/105 ، المعجم المفهرس 112 ،  طبقات المفسرين للسيوطي 28 ،  طبقات المفسرين للداودي 1/65 ،  كشف الظنون 1/444 ،  2/1496 ،  طبقات المفسرين للأَدْنوي 334 ،  هدية العارفين 1/106 ، التفسيروالمفسرون 1/75 ،  معجم المفسرين 1/153 ، الفهرس الشامل (التفسير وعلومه) 62 .</span><span dir="ltr" style="FONT-SIZE: 10pt; FONT-FAMILY: Tahoma"></span></p><p /></td></tr></tbody></table></div><p class="MsoNormal" dir="rtl" style="MARGIN: 0in 0in 0pt; DIRECTION: rtl; unicode-bidi: embed; TEXT-ALIGN: justify"><span dir="ltr" style="FONT-SIZE: 10pt; FONT-FAMILY: Tahoma"></span></p><p /></td></tr><tr style="mso-yfti-irow: 4; mso-yfti-lastrow: yes"><td style="BORDER-RIGHT: #e8f0e8 1pt inset; PADDING-RIGHT: 0in; BORDER-TOP: #e8f0e8 1pt inset; PADDING-LEFT: 0in; PADDING-BOTTOM: 0in; BORDER-LEFT: #e8f0e8 1pt inset; PADDING-TOP: 0in; BORDER-BOTTOM: #e8f0e8 1pt inset; BACKGROUND-COLOR: transparent; mso-border-alt: inset #E8F0E8 .75pt"><div align="center"><table class="MsoNormalTable" dir="rtl" style="BACKGROUND: #e5e9db; WIDTH: 100%; mso-cellspacing: 0in; mso-padding-alt: 0in 0in 0in 0in; mso-table-dir: bidi" cellspacing="0" cellpadding="0" width="100%" border="0"><tbody><tr style="mso-yfti-irow: 0; mso-yfti-firstrow: yes; mso-yfti-lastrow: yes"><td style="BORDER-RIGHT: #ece9d8; PADDING-RIGHT: 0in; BORDER-TOP: #ece9d8; PADDING-LEFT: 0in; PADDING-BOTTOM: 0in; BORDER-LEFT: #ece9d8; WIDTH: 17%; PADDING-TOP: 0in; BORDER-BOTTOM: #ece9d8; BACKGROUND-COLOR: transparent" valign="top" width="17%"><p class="MsoNormal" dir="rtl" style="MARGIN: 0in 0in 0pt; DIRECTION: rtl; unicode-bidi: embed; TEXT-ALIGN: justify"><b><span lang="AR-SA" style="FONT-SIZE: 10pt; FONT-FAMILY: Tahoma">الملاحظات</span></b><b><span dir="ltr" style="FONT-SIZE: 10pt; FONT-FAMILY: Tahoma"></span></b></p><p /></td><td style="BORDER-RIGHT: #ece9d8; PADDING-RIGHT: 0in; BORDER-TOP: #ece9d8; PADDING-LEFT: 0in; PADDING-BOTTOM: 0in; BORDER-LEFT: #ece9d8; PADDING-TOP: 0in; BORDER-BOTTOM: #ece9d8; BACKGROUND-COLOR: transparent"><p class="MsoNormal" dir="rtl" style="MARGIN: 0in 0in 0pt; DIRECTION: rtl; unicode-bidi: embed; TEXT-ALIGN: justify"><span lang="AR-SA" style="FONT-SIZE: 10pt; FONT-FAMILY: Tahoma">ذكر في بعض الفهارس نحو (المعجم الشامل 312/1) أنه طبع في تركيا ؟ ونسب الأدنوي هذا الكتاب لمؤلف آخر اسمه أحمد بن محمد (ت:859ه‍ ) وهو وهم ، وسماه القفطي : « التفسير الكبير » .</span><span dir="ltr" style="FONT-SIZE: 10pt; FONT-FAMILY: Tahoma"></span></p><p /></td></tr></tbody></table></div><p class="MsoNormal" dir="rtl" style="MARGIN: 0in 0in 0pt; DIRECTION: rtl; unicode-bidi: embed; TEXT-ALIGN: justify"><span dir="ltr" style="FONT-SIZE: 10pt; FONT-FAMILY: Tahoma"></span></p><p /></td></tr></tbody></table></div><p class="MsoNormal" dir="rtl" style="MARGIN: 0in 0in 0pt; DIRECTION: rtl; TEXT-INDENT: 0.5in; unicode-bidi: embed; TEXT-ALIGN: justify"><span lang="FA" style="FONT-SIZE: 10pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-language: FA"></span><span lang="FA" style="FONT-SIZE: 10pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-language: FA">بعد از ظهر امروز جلسه ای با جناب آقای <a title="وبلاگ مجموعه" href="http://anthology.kateban.com/" target="_blank">طباطبایی </a>در مورد کاتبان داشتیم ، کاتبان در این مدت کمی که از تولدش می گذرد توانسته است جایگاه مناسبی را در وادی نسخ خطی در دهکده ی جهانی پیدا بکند ، هدف از راه اندازی کاتبان اطلاع رسانی ، تشویق محققین برای بهره برداری از قابلیتهای رایانه و اینترنت در راستای تحقیقات حوزه ی نسخ خطی و بالابردن ضریب نفوذ فعالیتهای نسخ خطی ایرانی و اسلامی در اینترنت می باشد .</span></p><p align="justify"> </p><p /><p class="MsoNormal" dir="rtl" style="MARGIN: 0in 0in 0pt; DIRECTION: rtl; TEXT-INDENT: 0.5in; unicode-bidi: embed; TEXT-ALIGN: justify"><span lang="FA" style="FONT-SIZE: 10pt; FONT-FAMILY: Tahoma; mso-bidi-language: FA">امروز در این جلسه به نتایج خوبی در راستای پیش بردن اهداف کاتبان رسیدیم و خبر خوشی که می توانم در مورد کاتبان بدهم این است که در آینده ای نه چندان دور کاتبان بصورت مکتوب نیز در دسترس علاقمندان به وادی مخطوطات قرار خواهد گرفت و البته در قالبی زیبا و جذاب و مفید و صد البته با نظمی مشخص این کار صورت می گیرد .</span></p><p /><div style="mso-element: footnote-list"><br clear="all" /><hr align="left" width="33%" size="1" /><div id="ftn1" style="mso-element: footnote"><p class="MsoFootnoteText" dir="rtl" style="MARGIN: 0in 0in 0pt; DIRECTION: rtl; unicode-bidi: embed; TEXT-ALIGN: right"><a style="mso-footnote-id: ftn1" href="#_ftnref1" name="_ftn1"><span class="MsoFootnoteReference"><span dir="ltr"><span style="mso-special-character: footnote"><span class="MsoFootnoteReference"><span style="FONT-SIZE: 10pt; FONT-FAMILY: ">[1]</span></span></span></span></span></a><font size="2"><font face="Times New Roman"><span dir="ltr"> </span><span dir="rtl"></span><span lang="AR-SA"><span dir="rtl"></span>. تاريخ الأدب العربي 4/16 ،  معجم المؤلفين 1/213 ، الفهرس الشامل (التفسير وعلومه) 65</span><span lang="FA" style="mso-bidi-language: FA"></span></font></font></p><p /></div><div id="ftn2" style="mso-element: footnote"><p class="MsoFootnoteText" dir="rtl" style="MARGIN: 0in 0in 0pt; DIRECTION: rtl; unicode-bidi: embed; TEXT-ALIGN: right"><a style="mso-footnote-id: ftn2" href="#_ftnref2" name="_ftn2"><span class="MsoFootnoteReference"><span dir="ltr"><span style="mso-special-character: footnote"><span class="MsoFootnoteReference"><span style="FONT-SIZE: 10pt; FONT-FAMILY: ">[2]</span></span></span></span></span></a><font size="2"><font face="Times New Roman"><span dir="ltr"> </span><span dir="rtl"></span><span lang="AR-SA"><span dir="rtl"></span>. معجم المؤلفين : 13/90</span></font></font></p></div></div></p><p> </p>
چهارشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۸۵ ساعت ۰:۰۷
نظرات



نمایش ایمیل به مخاطبین





نمایش نظر در سایت